U okviru projekta Butterfly Effect – Changing attitudes to change the world, Kuća ljudskih prava Zagreb organizirala je radionice za učenike, studente i nastavnike s ciljem osnaživanja cjelokupne obrazovne zajednice za adresiranje diskriminacije i govora mržnje.
S mladima su održane 4 radionice, a ukupno je sudjelovalo više od 110 učenika:ca i studenata:ica.
Za učenike:ce osnovnih i srednjih škola fokus je bio na razumijevanju specifičnosti diskriminacije i govora mržnje kao i njihovog utjecaja, pri čemu je značajan fokus stavljen na samorefleksiju i osnaživanje za reagiranje na diskriminaciju i govor mržnje na internetu i u školi. Učenici:e su aktivno sudjelovali:e u raspravama i grupnom radu, slobodno iznoseći svoja mišljenja i iskustva, postavljajući pitanja i istražujući primjere!
Radionica za studente održana je na Studijskom centru socijalnog rada Pravnog fakulteta u okviru kolegija Socijalni rad i ljudska prava. Budući da su studenti iskazali interes za dezinformacije i umjetnu inteligenciju te njihov utjecaj na diskriminaciju, fokus ove radionice bio je na produbljivanju znanje o ljudskim pravima u digitalnoj sferi sa snažnijim naglaskom na zakonodavni okvir i izazove u reguliranju govora mržnje na internetu, ne zanemarujući samorefleksiju i osnaživanje učenika da postanu aktivne nazočne osobe i djeluju kada se suoče ili svjedoče govoru mržnje i diskriminaciji.
Nastavnici su imali priliku sudjelovati na dvije radionice, jednoj online i jednoj offline održanoj u prostorijama Kuće ljudskih prava Zagreb.
Radionica u Zagrebu bila je usmjerena na izgradnju znanja i vještina odgojno-obrazovnih radnika:ca u prepoznavanju i borbi protiv netolerancije, diskriminacije i govora mržnje u obrazovnim okruženjima i među mladima. Dodatno, sudionici:e su se na radionici upoznali:e s medijacijom i nenasilnom komunikacijom kao vještinama neprocjenjivim za učinkovito adresiranje ovih incidenata, dajući sudionicima:ama priliku da vježbaju u sigurnom i kontroliranom okruženju.
Radionica održana online imala je za cilj upoznati sudionike:ce s rastućim fenomenom netolerancije, diskriminacije i incidenata mržnje među mladima u školama i na internetu te im pružiti digitalne i metodološke alate koje mogu koristiti u svom radu s mladima kako bi spriječili, adresirali i reagirali na govor mržnje te znali pružiti podršku žrtvama.
Ogroman odaziv preko 160 nastavnika ukazuje na prijeku potrebu za obukom nastavnika u području diskriminacije i govora mržnje, kao i u metodama neformalnog obrazovanja koje im mogu pomoći da ove teme učinkovito implementiraju u svoje predmete.