Dobrobiti volontiranja za osobni rast i razvoj dokazane su više puta kroz različita istraživanja, kao i osobna svjedočanstva kako volontera tako i korisnika volonterskih usluga.
Agencija lokalne demokracije Sisak godinama radi na razvoju održivog modela školskog volontiranja koji, kao sastavni dio školskog kurikuluma, donosi nova znanja i metode u praktičnom poučavanju učenica i učenika o razvoju zajednice i aktivnom građanstvu.
Ovaj put otišli smo korak dalje te smo zajedno sa školama i organizacijama civilnog društva uključenih u Platformu za razvoj školskog volontiranja, propitivali, smišljali i proveli sedam volonterskih akcija kroz koje djeca i mladi praktično uče o aktivnom građanstvu, socijalnoj pravdi i društvenom uključivanju ranjivih skupina.
Sve ove sjajne volonterske akcije, ovjekovječene su kratkim video klipovima koji su titlovani i sinkronizirani, a možete ih pogledati na Youtube kanalu ALD Sisak OVDJE.
Učenice i učenici Srednje škole Ivana Trnskoga iz Hrvatske Kostajnice bavili su se edukacijom starijih osoba o financijskoj pismenosti, a Srednje škole Glina umanjivanjem osjećaja usamljenosti i izoliranosti starijih osoba.
U petrinjskoj OŠ Mate Lovraka učenice i učenici naučili su o problemima s kojima se suočavaju gluhe i nagluhe osobe u svakodnevnom životu. Kako bi druge učenike u školi upoznali sa znakovnim jezikom, odlučili su fotografirati osnovne znakove i fraze koje su prethodno savladali. Time su naučeno pretvorili u sliko-priču koja će njima i drugim učenicima njihove škole pomoći u uspostavljanju osnovne komunikacije na hrvatskom znakovnom jeziku.
Volonterski klub Strukovne škole Sisak obnovili su u poplavi uništen manjež Udruge KAS, a u kojem djeca s različitom stupnjem invaliditeta dobivaju uslugu terapijskog jahanja.
Priliku iskusiti jedan dan života slijepih i slabovidnih osoba, dobili su učenici volonterskog kluba OŠ Budaševo – Topolovac – Gušće koji su organizirali volontersku akciju u Udruzi slijepih Sisačko-moslavačke županije. Kroz međusobnu suradnju, korisnici i volonteri naslikali su prekrasne jesenske slike na platnu. Rad u paru omogućio je interakciju, poticanje komunikacije i senzibiliteta prema osobama sa smanjenjem vidom.
Učenice i učenici redovnih i posebnih razrednih odjeljenja popovačke OŠ Zorke Sever proveli su nastavni dan tijekom kojeg su zajedno učili, igrali se i sudjelovali u radionicama. Uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u interakciju s drugima nije samo pitanje promicanja različitosti, već je ono put prema poticanju istinski uključivog društva.
Društvene stigme i stereotipi mogu izgraditi nevidljive zidove za osobe s intelektualnim teškoćama, a komunikacijski izazovi i nedostatak razumijevanja često izoliraju od ostatka društva. Volonterska akcija sisačke Srednje škole Viktorovac bavila se upravo ovim problemom. Kreativnost je stvorila most između volonterki i korisnika Udruge osoba s intelektualnim teškoćama grada Siska te pridonijela stvaranju topline i prijateljstva.
———-
Platforma za razvoj školskog volontiranja Sisačko-moslavačke županije je neformalna mreža škola i organizacija civilnog društva, koja je mjesto edukacije, razmjene i zagovaranja prema donositeljima odluka. Svrha Platforme je podrška školama i organizacijama civilnog društva u razvoju i održivom radu školskih volonterskih klubova kao dokazanom alatu za praktično poučavanje djece i mladih o aktivnom građanstvu, socijalne pravde i društvenog uključivanja ranjivih skupina.
———-
Stajališta izražena u ovom tekstu isključiva su odgovornost Kuće ljudskih prava Zagreb.